Treinreis Beijing - Da Tong - Reisverslag uit Datong, China van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu Treinreis Beijing - Da Tong - Reisverslag uit Datong, China van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu

Treinreis Beijing - Da Tong

Door: Renerica

Blijf op de hoogte en volg Rene en Erica

24 Mei 2014 | China, Datong

Om 09:15uur vertrokken met de bus, door een regenachtige, stad naar het Centraal Station van Beijing. Binnenkomen moet hier wel via de 'strenge' controle. Dit mede door enkele aanslagen in China de laatste tijd.
Het was nog een hele wandeling om bij ons rijtuig (nr. 2 achter de locomotief) te komen... ;-). Gelukkig hadden wij gereserveerde zitplaatsen want de trein was behoorlijk vol. Wel moesten nog wat Chinezen verdreven worden die er op hoopten dat er geen andere passagiers voor die plekken zouden komen...... De treinreis duurde ongeveer zes uur, voerde door verschillende landschappen en verliep verder rustig. Tijdens de reis komt men diverse mensen meerdere malen langs met drank en snoep, fruit en ook complete maaltijden. Ook werd regelmatig het vuil opgehaald en ook de vloer aangeveegd!
De sfeer tijdens de treinreis was weer prima en we hebben de nodige contacten gehad met 'Locals'. Bijzonder was ook dat 'conducteurs' met eigen(?) handeltjes langskwamen.
In Da Tong aangekomen werden we opgewacht door de lokale gids die ons te voet naar ons hotel (tegenover het station!) bracht. Na even opfrissen hebben we prima gegeten in het hotel zelf. Nà het eten zijn we nog een stuk gaan wandelen waarbij we we toch langs wat vreemde 'winkeltjes' kwamen. Ook hebben we nog de dansuitvoering van enkele dames aanschouwd en vervolgens op een terras nog ijskoude bier gedronken. Daarna naar het hotel om onze weblog bij te werken en te uploaden.

Tags: Datong, treinreis