Da Tong - Taiyuan - Reisverslag uit Taiyuan, China van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu Da Tong - Taiyuan - Reisverslag uit Taiyuan, China van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu

Da Tong - Taiyuan

Door: Renerica

Blijf op de hoogte en volg Rene en Erica

25 Mei 2014 | China, Taiyuan

Vandaag hebben we de Yungang grotten (4e eeuw nà Chr.) bezocht. In de 53 grotten bevinden zich meer dan 51.000 Boeddhistische afbeeldingen, uitgehakt in de zandsteen ondergrond. Hierna zijn wij gaan lunchen in een restaurant in de buurt van de "middag attractie" - het 'Hangende Klooster' Xuankongsi. Dit bouwwerk is gebouwd tegen (eigenlijk opgehangen aan) een rotswand. Oorspronkelijk op ca. 100 meter hoog, inmiddels is dit - door dichtslibben van deze kloof - afgenomen tot ca. 45 meter.
Hierna met de bus naar Taiyuan, een afstand van ca. 400km; een lange reis dus! Deze reis werd door de meesten aangegrepen om een oogje dicht te doen.....
Halverwege gestopt om koffie te drinken - dit werd voor enkele van ons echter een lekker koud biertje...... Het alcoholpercentage hiervan ligt echter maar op 2,5 à 3,0 procent (dus ongeveer de helft van bij ons)!
Nà aankomst in het hotel nog een rondje door de directe omgeving - bij het centraal station - gelopen en gekeken bij mensen die op het plein aan het 'tollen' of dansen waren. Daarna lekker douchen en slapen.