Nanjing - Suzhou - Reisverslag uit Suzhou, China van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu Nanjing - Suzhou - Reisverslag uit Suzhou, China van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu

Nanjing - Suzhou

Blijf op de hoogte en volg Rene en Erica

01 Juni 2014 | China, Suzhou

Vandaag weer vertrokken uit Nanjing. Omdat één van onze groepsleden de cijfercode van zijn kamerkluis was vergeten werd het vertrek enigszins vertraagd. Allereerst zijn we naar een 'parelboerderij' geweest, waar we gezien hebben hoe zoetwaterparels worden 'gekweekt'. Per oester zijn dit er wel meer dan 10! Deze oesters hangen in netjes aan draden in een grote vijver. Vanzelfsprekend was er daarna de gelegenheid om allerlei sieraden met parels te kopen.
De regen was inmiddels overgegaan in gietregen...... Met de bus verder naar Suzhou; onderweg een stop om te laden en te lossen.
In Suzhou hebben we eerst een rondvaart door de grachten gemaakt. De boot heeft ons vervolgens afgezet vlakbij de 'Lingering Garden' - een oude en zeer fraai aangelegde siertuin. Dit is één van de vier mooiste tuinen van China! Na een zeer bevlogen uitleg van onze Chinese gids zijn we naar het hotel gebracht.
's-Avonds op eigen gelegenheid gaan eten. Samen met Paulien en Harry hebben we een restaurant gevonden en op de kaart met plaatjes enkele zaken aangewezen. ... Of alles klopte was de vraag, maar we hebben wel lekker gegeten. Daarna gezamenlijk het oude centrum van de stad gezocht en nog heerlijk op een terrasje (zijn in China zeldzaam) langs één van de grachtjes een lekker koude Heineken gedronken.

• 05 Juni 2014 - 20:44

Clara: