Guilin - Li River - Yangshuo - Reisverslag uit Guilin, China van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu Guilin - Li River - Yangshuo - Reisverslag uit Guilin, China van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu

Guilin - Li River - Yangshuo

Door: Renerica

Blijf op de hoogte en volg Rene en Erica

05 Juni 2014 | China, Guilin

Helaas was vandaag een zeer regenachtige dag. Voor vandaag staat een boottocht over de rivier de "Li" gepland. Normaal gesproken is het een rustig stromende rivier met helder water...... Door de vele regenval van de afgelopen tijd is er nu sprake van een hoge waterstand en geel gekleurd water. Door de continue regenval was het erg lastig foto's te maken. In deze weersomstandigheden leverde dat plaatjes op van fotogenieke kalkstenen bergtoppen waar de wolken tussen hangen.
Dit gebied wordt beschouwd als één van de mooiste van China. De kenmerkende bergtoppen komen terug in vele gedichten en op tal van schilderijen.
De boottocht (lunch aan boord inbegrepen) duurde ca. 3,5 uur waarna we aankwamen in Yangshuo. Hier zijn we van boord gegaan en konden we de weg naar het dorp droog afleggen onder een arcade van enkele honderden meters met aan beide zijden verkopers van allerlei souvenirs. Vanuit Yangshou hebben we een (optionele) excursie gedaan over het omliggende platteland en daarbij ook nog een oude (luxere) plattelandswoning bezocht. Het bezoek aan Yangshou afgesloten met een biertje met pinda's in een soort ketjapsaus --> te eten met stokjes ;-) !
Aan het einde van de middag zijn we teruggereden naar Guilin waar we een restaurant gekozen hebben tegenover ons hotel.