Guilin - Daxu - Guilin - Guangzhou - Reisverslag uit Kanton, China van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu Guilin - Daxu - Guilin - Guangzhou - Reisverslag uit Kanton, China van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu

Guilin - Daxu - Guilin - Guangzhou

Door: Renerica

Blijf op de hoogte en volg Rene en Erica

06 Juni 2014 | China, Kanton

's-Ochtends hebben we een bezoek gebracht aan het oude - aan de rivier de "Li" gelegen - handelsstadje "Daxu". Het centrum van dit plaatsje is nog grotendeels in oorspronkelijke staat. We hebben hier door de hoofdstraat gelopen waar (natuurlijk) van alles te koop is. Vervolgens zijn we 'achterom' teruggegaan. Hierbij hebben wij de moestuinen van de mensen kunnen bekijken, welke worden bemest vanuit hun eigen beerputten.
Door de bus zijn we in het centrum van Guilin afgezet waar we zelf konden lunchen.
Na de lunch naar de "Rietfluitgrot" aan de rand van de stad. Deze grot heeft zijn naam te danken aan het riet dat hier eens bij de ingang groeide en waar de bevolking fluiten van maakte. Diverse ruimten in de grot zijn fraai verlicht en de Chinezenhjmu hebben, met hun levendige fantasie, voor allerlei formaties van stalactieten en stalagmieten de meest poëtische namen verzonnen zoals 'Reusachtige Leeuw' en 'Maagdenwoud'. In het 'Kristallen Paleis' (de grootste binnenruimte) werd dit bezoek afgesloten met een - grotendeels op een wand geprojecteerde - presentatie/film en muziek.
Na dit bezoek weer terug naar het centrum van Guilin waar een deel van de groep een voetreflex-massagebehandeling heeft ondergaan. Hierbij werden eerst de voeten en onderbenen met warm water (dat in stapjes heter gemaakt wordt en waar kruiden in gedaan zijn, gewassen. Daarna worden allerlei punten in de voeten en onderbenen stevig gemasseerd. Dit zou een positieve uitwerking moeten hebben op het functioneren van diverse organen in je lichaam.
Daarna het laatste gezamenlijke diner met de hele groep in een goed restaurant. Hier hebben we onze - Nederlandse - reisleider bedankt voor zijn inzet en alle interessante verhalen gedurende deze fantastische reis. De bus heeft ons vervolgens afgezet op het station, waar we aan boord zijn gegaan van de nachttrein voor een reis van ca. 840km naar Guangzhou (inde 19e en 20e eeuw meer bekend als Kanton).