Guangzhou - Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu Guangzhou - Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu

Guangzhou - Hong Kong

Door: Renerica

Blijf op de hoogte en volg Rene en Erica

07 Juni 2014 | Hong Kong, Hong Kong

De voorlaatste dag van onze reis door China begon met ontwaken in de trein van Guilin naar Gangzhou. Om ca. 09:00uur kwamen we aan op het station. Hier werden we opgehaald door een gids en bus die ons bracht naar een hotel in het centrum van de stad, waar een ontbijtbuffet voor ons gereed stond. Vanuit het restaurant op de 30* verdieping hadden we een aardig uitzicht over een gedeelte van de stad.
Nà dit ontbijt zijn we allereerst gegaan naar de tempel van de Chen Familie; dit is een gedenkplaats voor de Chen stam uit de Guangdong Provincie. Deze tempel, die in de Qing Dynasty is gebouwd, werd vroeger gebruikt als woon- en educatie-omgeving voor vele generaties van de Chen familie. Deze tempel is weer anders uitgevoerd dan de eerder bezochte exemplaren en is een prachtig voorbeeld van Chinese architectuur.
Hierna hebben we nog het eiland Shamian bezocht waar het bekende luxe "White Swan"-hotel is gesitueerd. Op dit eiland bevinden zich voornamelijk panden van Europese architectuur welke - na de 2e Opiumoorlog - gebruikt werden als ambassades, etc.
De bus heeft ons daarna bij de ferry (net buiten de stad) naar Hong Kong gebracht. Deze snelle catamaran doet er toch nog twee uur over om het vaste land van Hong Kong te bereiken. Daarna volgde nog de transfer naar het Harbour Plaza North Point Hotel op Hong Kong Island.
's-Avonds met de metro naar het centrum van Hong Kong Island en gegeten bij Din Tai Fung - een restaurant bekroond met 1 Michelinster. Met de dubbeldeks tram zijn we teruggereden naar ons hotel.