Grote Muur en Valei van de Keizers - Reisverslag uit Badaling, China van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu Grote Muur en Valei van de Keizers - Reisverslag uit Badaling, China van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu

Grote Muur en Valei van de Keizers

Door: Renerica

Blijf op de hoogte en volg Rene en Erica

21 Mei 2014 | China, Badaling

Vandaag zijn we naar de "Grote Muur" geweest. Op de weg er naartoe hebben we eerst nog een fabriek/atelier bezocht waar "Cloisonné" gemaakt wordt. Dit is een heel bijzondere emailleer techniek waarmee koperen zaken (vazen, platte panelen, etc.) behandeld worden; erg arbeidsintensief en heel knap!
Vervolgens naar de "Muur" bij Badaling. Hier kon je in twee richtingen wandelen; we kozen voor de minst drukke kant....... Dat is wel die met de steilste stukken!
Het uitzicht was prachtig en de wandeling/beklimming indrukwekkend. Erica en andere groepsleden zijn op tijd gestopt en ik ben (ook met anderen) doorgegaan tot het hoogste punt. Vervolgens terug en een buffetlunch bij een restaurant vlakbij de parkeerplaats van de bus.
Met de bus zijn we daarna gereden naar de "Vallei van de Keizers" - een hoefijzervormig gebied waar veel graven van keizers uit de "Ming"-dynastie zijn gesitueerd. Dit gebied bereikte men vroeger via de "Weg van de Vrede". Hier een stuk van ca. 1km gelopen en daarna met de bus verder naar de grootste grafheuvel met bijbehorende gebouwen. Ook dit was erg interessant en bijzonder.
Daarna terug naar het hotel en als een speer omkleden om vervolgens met z'n allen uit eten te gaan met als hoofdbestanddeel "Pekingeend". Heerlijk en ook veel gegeten en terug gewandeld naar het hotel.

• 23 Mei 2014 - 08:51

Anita:

Hoi reizigers. Jullie doen al weer heel wat indrukken op zo te lezen. Leuk om foto's te zien. Zet er nog maar meer op. Goede reis verder!!!!!!!

groetjes Anita

• 23 Mei 2014 - 12:42

Cynthia:

Super leuk!! Ik lees alweer veel over eten hahaha!

Mooie foto's!! Zouden zo uit de brochure kunnen zijn gehaald!!

Liefs! xxxx Cynthia