Taiyuan - Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu Taiyuan - Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu

Taiyuan - Pingyao

Door: Renerica

Blijf op de hoogte en volg Rene en Erica

26 Mei 2014 | China, Pingyao

Vandaag van Taiyuan naar Pingyao. Op de weg er naartoe het Jinci tempelcomplex bekeken. Dit is een groot park met diverse tempels, andere gebouwen en natuurlijke bronnen.
Nà dit bezoek zijn we gaan lunchen bij een restaurant aan de overzijde van het complex. Ook hier kregen wij weer heerlijk eten in onze 'eigen' private diningroom.
Met de bus verder naar Pingyao was nog 4 uur rijden. Tijdens deze reis kon niet iedereen de ogen openhouden waardoor het lekker rustig was in de bus. Halverwege gestopt om koffie te drinken - dit werd voor de meesten echter lekker koud bier. Het alcoholpercentage hiervan ligt echter maar op 2,5 à 3,0 procent (dus ongeveer de helft van bij ons)!
In Pingyao aangekomen zijn wij met 'golfkarretjes' naar ons hotel, dat in de oude - ommuurde en autovrije - binnenstad ligt, gebracht.
's-Middags op eigen gelegenheid door de stad getrokken. 's-Avonds met bijna de hele groep weer heerlijk gegeten voor ca. € 12,- (inclusief 1 drankje) per persoon. In het hotel daarna met een deel van de groep nog lekker buiten gezeten met een koud drankje erbij.

• 27 Mei 2014 - 20:22

Mirjam:

Wauw, het ziet er weer super uit. Ik zou er zo heen willen. Wat een mooie foto 's. Op naar de volgende. Heel veel plezier. Xx