Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Rene en Erica Broek - WaarBenJij.nu

Pingyao

Door: Renerica

Blijf op de hoogte en volg Rene en Erica

27 Mei 2014 | China, Pingyao

Vanochtend eenvoudig ontbijt genoten (alleen toast, gebakken ei en jam en een stukje pannenkoek....).
Daarna de oude - ommuurde - binnenstad van Pingyao (sinds 1997 op de Werelderfgoedlijst van Unesco) gaan verkennen en daarbij een bezoek gebracht aan het museum van de oude Rechtbank - inclusief gevangenis, folterwerktuigen (ook foto's en tekeningen van folteringen.....) en toneelstukje van een rechtszaak. Verder een stuk over de stadsmuur gelopen en 'echte' koffie gedronken, vergezeld van cakejes, getrakteerd door Florie die vandaag jarig is.
Nà de koffie naar het museum van de eerste bank (Rischengchang) van China. Hier uitleg gekregen over hoe het vroeger ging en diverse ruimtes (kantoren, wachtkamers, keuken, etc.) bezocht.
Vervolgens geluncht in het zusterbedrijf van het hotel waar wij verblijven.
Vanmiddag was ter vrije besteding. We konden op eigen gelegenheid door de ommuurde stad en daarbij met passe-partouts ook nog diverse tempels, etc. van binnen bekijken. Omdat we de stad gistermiddag al bekeken hadden, hebben we ervoor gekozen in het hotel te blijven - lekker met wat te drinken op de binnenplaats.
's-Avonds een traditionele Chinese (toneel)voorstelling bezocht: veel bijzondere Chinese zang en dans en ook nog wat acrobatiek. Knap en goed gedaan, maar als we dit vantevoren hadden geweten, dan denk ik niet dat we mee waren gegaan. Na de voorstelling naar de kamer, koffers ingepakt (want morgen vroeg weer op pad), nog wat drinken en dit verhaaltje schrijven. Daarna lekker slapen.....

Tags: Pingyao